Tinginio Sausis



Taip. Tikro tinginio. Kai tingima be jokios sąžinės graužaties. Nes lapkritis ir gruodis buvo labai intensyvūs lėlių mėnesiai. O štai sausis skirtas mano tinginiui. Žinoma, labai sąlyginai. Nes esu iš tų žmonių, kurių rankos pastoviai turi kažką knebinėti, o mintys nespėja viena paskui kitą.  Ir nors nepasiuvau nei vienos lėlės, bet prikedenau pilną vilnos maišą. Ir vis sukau galvą, ką čia įdomesnio ir naujesnio su tom savo lėlėm nuveikus. 

Mano lėlėmis domisi ir jas užsako ne vien valdorfiečiai, bet ir nieko bendro su Valdorfo pedagogika neturintys tėvai. Todėl drąsiai tobulinu ir keičiu savo lėles. Pamažu jos įgavo bruožus, visiškai nebūdingus valdorfo lėlėms. Joms užaugo ausys, parausvėjo skruostai, atsirado mielos vaikiškos duobutės ties keliais, alkūnėmis ir kulkšnimis. Susiformavo labai išraiškinga bamba. Išryškėjo užpakaliukas.


(Dabar turiu priminti, kad sulaukusi užsakymo stengiuosi išsiaiškinti, kokios reikia lėlės. Todėl jei norite valdorfo lėlytės – rašydami man laišką būtinai tai paminėkite, kad aš neįsibėgėčiau pridėdama daugiau detalių negu reikia).

Bet man knieti padaryti dar daugiau. Todėl ėmiausi vėlimo adatos ir savo lėlių veidams pridedu dar daugiau išraiškos. Tas mano noras vis kažką keisti turi ir neigiamą pusę – padaugėja valandų praleistų prie vienos lėlės. Jei reikėtų įvardinti skaičiais, tai galėčiau drąsiai sakyti, kad vienai lėlei pasiūti sugaištu beveik 30 darbo valandų, įskaitant vilnos paruošimą. Ir iš savo artimųjų vis sulaukiu to paties klausimo – ar verta? 

Ne, neverta, jei skaičiuotume pinigine išraiška.
 Bet kaip smagu yra daryti tai kas patinka, kaip yra gera sulaukti džiugių atsiliepimų, kad su mano siūtomis lėlėmis yra žaidžiama. Todėl vien jau dėlto, jas siūti VERTA. 

O kol idėjos generuojasi, ir kol jos pradės įsikūnyti į naujas lėles, pasižadu „gražinti pernykštes skolas“. Liko kelios nerodytos lėlės, kurios turi savo trumpas, bet labai mielas istorijas. Ir būtų labai negerai, jei jos liktų nepapasakotos, o lėlės neparodytos.